جمعه, مارس 29, 2024
   
اندازه‌ی متن

qrcode

روزشمار روز آزادی نرم‌افزار

روز شمار بالا مربوط به روز جهانی آزادی نرم‌افزار است که در بسیاری از نقاط دنیا در تاریخ شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ جشن گرفته می‌شود. جشنواره‌ی روز آزادی نرم‌افزار در تهران در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد.

دریافت قلم سایت

این سایت از فونت آزاد Iranian Sans استفاده می‌کند. برای دانلود این فونت اینجا کلیک کنید.

محل برگزاری جشنواره

روز آزادی نرم‌افزار در تهران

کاربران نرم‌افزارهای آزاد روز آزادی نرم‌افزار (به انگلیسی:Software Freedom Day) را جشن می‌گیرند. هدف اصلی این جشن‌ها، معرفی این مفهوم به دیگران و تشویق آن‌ها به استفاده از نرم‌افزارهای آزاد است.

اولین بار این روز در ۲۸ اوت سال ۲۰۰۴ توسط ۷۰ گروه در نقاط مختلف جهان جشن گرفته شد. امسال ۲۷۱ گروه کاربری در سراسر دنیا این روز را جشن می‌گیرند. امسال بجز تهران این جشن توسط گروه‌های فعال کاربری شاهین‌شهر، اصفهان، کرج و دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود. امسال بنیاد دانش آزاد مجری برگزاری این جشن در تهران است.

جشنواره‌ی روز آزادی نرم‌افزار سال ۱۳۹۲ در تهران با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و مرکز توسعه و بکارگیری نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز و با محوریت آشناسازی جامعه با نرم‌افزار آزاد و بررسی تفاوت‌های آن با سایر سیستم‌های موجود، در تاریخ چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸ الی ۱۶:۳۰، در دو بخش کارگاه‌های تخصصی و ارائه‌ها برگزار خواهد شد. به‌صورت همزمان این جشن در تاریخ ۳۰ شهریور در بسیاری از نقاط دنیا با تمرکز بر نرم‌افزارهای آزاد برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان می‌باشد.