پنج شنبه, آوریل 18, 2024
   
اندازه‌ی متن

برنامه‌ی کارگاه‌ها

پرینت

کارگاه‌ها به صورت موازی با همایش برگزار خواهد شد.

کلیات و موضوعات پیشنهادی برای کارگاه‌ها روی این صفحه قرار گرفته‌است. هر کارگاه یک نفر ثابت برای انجام هماهنگی‌های مربوط به آن کارگاه دارد ولی جزئیات محتوای کارگاه‌ها از قبل مشخص نمی‌شود و محتوایی که در آن‌ها قرار است ارائه شود بستگی به درخواست مخاطبین و افراد داوطلب برای برگزاری هر کارگاه دارد.

زمان موضوع کارگاه مسئول برگزاری کارگاه موضوعات پیشنهادی
۹ تا ۱۰:۴۵ و ۱۱ تا ۱۲ نصب و استفاده از سیستم‌عامل گنو آرش حقیقت نصب و آموزش استفاده از سیستم‌عامل گنو در این جلسه ،عنوان کردن کارگاه معرفی و استفاده از محیط متنی گنو به عنوان ادامه‌ی این کارگاه
۹ تا ۱۰:۴۵ و ۱۱ تا ۱۲ گرافیک و پویانمایی محمدمهدی محمدی معرفی و آموزش‌های کاربردی نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی آزاد
نمایش و پخش فایل‌های آموزشی Inkscape و Gimp
۹ تا ۱۰:۴۵ و ۱۱ تا ۱۲ روباتیک و سخت‌افزار آزاد

محمدرضا کمالی‌فرد

امیرحسین گودرزی

معرفی اهداف سخت‌افزار آزاد، آشناسازی کاربران با علم روباتیک، معرفی روباتیک آزاد به عنوان بهترین جایگزین برای انحصار در این زمینه
۱۳ تا ۱۶ نرم‌افزارهای مهندسی محمدمهدی پورغلام معرفی و آموزش نحوه‌ی استفاده از معادل‌های آزاد نرم‌افزارهایی که در رشته‌های مهندسی گوناگون استفاده می‌شوند.
۱۳ تا ۱۶ بازی‌های رایانه‌ای تحت شبکه امیرحسین گودرزی  راه‌اندازی و انجام بازی‌های آزادی مانند Urban Terror و مجموعه بازی‌های کوچک و فکری تحت شبکه
۱۳ تا ۱۶ معرفی و استفاده از محیط متنی گنو و توسعه‌ی وب و نرم‌افزارهای آزاد سیدمحمدمسعود صدرنژاد این کارگاه طوری بعد از کارگاه سیستم‌عامل برگزار می‌شود که مخاطبین آن مشترک باشند. نیم ساعت آخر کارگاه به نوعی برگزار شود که حالت رقابتی داشته و مسائلی پیش از شروع کارگاه برای مسابقه آماده شده باشد.

qrcode

روزشمار روز آزادی نرم‌افزار

روز شمار بالا مربوط به روز جهانی آزادی نرم‌افزار است که در بسیاری از نقاط دنیا در تاریخ شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ جشن گرفته می‌شود. جشنواره‌ی روز آزادی نرم‌افزار در تهران در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد.

دریافت قلم سایت

این سایت از فونت آزاد Iranian Sans استفاده می‌کند. برای دانلود این فونت اینجا کلیک کنید.

محل برگزاری جشنواره

روز آزادی نرم‌افزار در تهران

کاربران نرم‌افزارهای آزاد روز آزادی نرم‌افزار (به انگلیسی:Software Freedom Day) را جشن می‌گیرند. هدف اصلی این جشن‌ها، معرفی این مفهوم به دیگران و تشویق آن‌ها به استفاده از نرم‌افزارهای آزاد است.

اولین بار این روز در ۲۸ اوت سال ۲۰۰۴ توسط ۷۰ گروه در نقاط مختلف جهان جشن گرفته شد. امسال ۲۷۱ گروه کاربری در سراسر دنیا این روز را جشن می‌گیرند. امسال بجز تهران این جشن توسط گروه‌های فعال کاربری شاهین‌شهر، اصفهان، کرج و دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود. امسال بنیاد دانش آزاد مجری برگزاری این جشن در تهران است.

جشنواره‌ی روز آزادی نرم‌افزار سال ۱۳۹۲ در تهران با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و مرکز توسعه و بکارگیری نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز و با محوریت آشناسازی جامعه با نرم‌افزار آزاد و بررسی تفاوت‌های آن با سایر سیستم‌های موجود، در تاریخ چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸ الی ۱۶:۳۰، در دو بخش کارگاه‌های تخصصی و ارائه‌ها برگزار خواهد شد. به‌صورت همزمان این جشن در تاریخ ۳۰ شهریور در بسیاری از نقاط دنیا با تمرکز بر نرم‌افزارهای آزاد برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان می‌باشد.