Demo

شرایط همکاری در بخش کارگاه‌ها

بخشی از برنامهٔ جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار تهران، برگزاری کارگاه‌هایی با موضوعات متنوع است. برنامهٔ کارگاه‌ها، بر اساس نیازهای افراد مختلف جامعه از مبتدی تا پیشرفته در نظر گرفته شده است. در این برنامه‌ریزی کارگاه‌هایی به صورت ثابت برگزار می‌شوند. کارگاه‌های ثابت عموماً با هدف آشنایی کاربران جدید با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد برگزار می‌شوند. برنامه‌ریزی کارگاه‌های ثابت (مانند کارگاه نصب سیستم‌عامل گنو/لینوکس) در برد ترللوی جشنواره، انجام می‌شود. جهت مشارکت در این کارگاه‌ها می‌توانید به برد ترللوی جشنواره رفته و اعلام آمادگی کنید.

قسمتی دیگر از کارگاه‌ها موضوع از پیش‌تعیین‌شده‌ای ندارند و توسط افراد جامعه پیشنهاد داده می‌شوند، جهت در خواست برگزاری کارگاه می‌توانید از طریق فرم ارسال مقالات اقدام کنید. موضوع کارگاه‌های جشنواره مرتبط با دانش آزاد، نرم‌افزارهای آزاد و آموزش دانش نرم‌افزار و کامپیوتر است. با توجه به ماهیت آموزشی این بخش، برای پیشنهاد برگزاری کارگاه نیاز به ارسال pdf نیست و تنها توضیحات کارگاه و بیان شیوهٔ برگزاری کفایت می‌کند. همچنین برای انتخاب کارگاه‌ها داوری وجود ندارد.

ارائه‌های تعاملی‌تر نیز برای بخش کارگاه مناسب‌تر هستند، به دلیل این که ارائه‌های تعاملی با جمعیت بالا امکان‌پذیر نیست و ظرفیت کارگاه‌ها نسبت به ارائه‌های اصلی کمتر است. ارائه‌هایی که موضوع جدیدی ندارند، و بیشتر هدف آموزشی دارند، در بخش کارگاه استفاده می‌شوند. همچنین فعالیت‌هایی که نیاز به امکانات بیشتر دارند، (مانند امکانات شبکه، ارائهٔ کاتالوگ و ...) برای بخش کارگاه در نظر گرفته شده‌اند.

امکان دارد بعضی از ارائه‌ها، به علت کمبود امکانات در بخش کارگاه دعوت شوند (یا برعکس).

توجه کنید برای هماهنگی کارگاه‌ها قبل از همایش یک جلسهٔ حضوری با برگزارکنندگان هر کارگاه برگزار می‌شود، تا شرایط برگزاری کارگاه، امکانات مورد نیاز و تخمین شرکت‌کنندگان در آن جلسه بررسی شود. برای برگزاری کارگاه لازم است که گردانندگان کارگاه در این جلسه شرکت کنند. برای هماهنگی این جلسه با گردانندگان کارگاه‌ها تماس گرفته می‌شود.

به امید دیدار شما در روز آزادی نرم‌افزار تهران

۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹ تا ۱۷